SJEDNICA UČENIČKOG VIJEĆA
Autor: Katarina Klasnić, 18. 10. 2013.
SJEDNICA UČENIČKOG VIJEĆA ŠKOLA BEZ NASILJA Cilj je igre da osvijestimo koliko malo opažamo svijet i ljude oko sebe. Dok hodamo. A kako je tek kada protrčimo kroz dan? Ima dosta takvih dana, barem u mome životu! Sjednica Učeničkog vijeća je sjednica na kojoj se okupljaju predsjednici ili predstavnici od prvog do osmog razreda. Dobna raznolikost Vijeća poticajno utječe na komunikaciju jer su učenici razredne nastave puno slobodniji u iznošenju prijedloga pa i nas starije motiviraju na slobodnije iznošenje stavova. Uloga vijeća je poboljšati komunikaciju sudionika u obrazovnom procesu. Tema sastanka bilo je nasilje u školama. Svi se mi slažemo da u školama ne treba biti mjesta nasilju, no što ako ga ima? Tu upada vijeće učenika s idejama o tome kako ga suzbiti.
Sjednica se održala 4.10.2013. Bio je to zadnji dan u tjednu koji je uvijek najnaporniji. Mislila da će ta sjednica biti samo gubitak vremena, stoga nisam previše očekivala. U početku je atmosfera bila neugodna, kako za nas, tako i za pedagoginju. Pitanje je kako raditi s djecom, ako se ona ne mogu otvoriti? Pedagoginja nam je objasnila funkciju vijeća, a nakon toga za probijanje leda, predložila igru zvanu „ledolomac“. Počeli smo hodati, u jednom trenutku pedagoginja nas je zaustavila i rekla da zatvorimo oči, što mi se opet činilo smiješnim. Zašto uopće igramo tu igru? No, poslušala sam je, rekla je da samo učenik kojeg drži za rame nastavi žmiriti, a da mi ostali otvorimo oči. Prvi je bio predsjednik jednog od 7. razreda. Morao je opisati osobu koja je u tom trenutku stajala iza njega. Pedagoginja ga je upitala je li muško ili žensko? On je samopouzdano odgovorio: žensko. Nakon toga ga je upitala koja joj je boja kose? On je odgovorio: smeđa, sada je uslijedio smijeh, jer curica je imala nježno plavu boju kose. Svako se može zbuniti. Cilj igre je da osvijestimo koliko malo opažamo svijet i ljude oko sebe dok hodamo. A kako je tek kad protrčimo kroz dan? Ima dosta takvih, barem u mome životu. Možda je vrijeme da malo usporimo. I tada mi je igra dobila smisao, odlučila sam da ću više pažnje posvetiti okolini i drugima. Poslije igre smo bili otvoreniji i spremniji za ragovor. Mia Tustanovski, učenica 7. razreda, je izvijestila što se dogodilo toga dana u jutarnjoj smjeni. Dvojica su se dječaka dobacivala spužvom i pogodili trećeg. Treći ih je „namuljao“ spužvom, jednom od dječaka to je jako zasmetalo pa je bacio stolicu na trećeg, i tako je izbila tuča. Bilo tko od njih mogao je imati strašnu posljedicu u daljnjem životu. Tada nam je pedagoginja ukazala da iz naše obične igre mogu proizići ozbiljne posljedice. Kasnije smo zapisali što bismo promijenili u školi kako bismo izbjegli nasilje. Bili smo podijeljeni u grupe. Sve su se grupe složile da nasilje treba skroz iskorijeniti iz škole. Učenice 1. i 2. razreda su dale zanimljiv prijedlog: da sva djeca koja su počinila nered u školi, ili su bilo kakvim postupkom uništili školsku imovinu, sade cvijeće u školskom vrtu. Ta ideja mi se najviše svidjela. Netko je predložio više dežurnih nastavnika na hodnicima, ali tako bismo im oduzeli zasluženi odmor i pretvorili ih u dežurne policajce u školi. A bilo bi bolje da ostanu nastavnici.
U tih 45 minuta sastanka Vijeća učenika sam saznala više i osvijestila više o školskoj sredini, nego u zadnjih par mjeseci. Tako je samo glupa školska obveza postala izvor informacija i prostor osvješćivanja. Idući sastanak dočekat ću spremna.
Blaženka Smolčić, VIII. a
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |