.
Autor: Zdenka Pavlovic, 28. 11. 2014.
U nastavku možete pročitati najvažnije korake iz UNICEF-ovog Programa usmjerene na stvaranje sigurnog i poticajnog okruženja u školama.
UNICEF-ov program Stop nasilju među djecom- Za sigurno i poticajno okruženje u školama
Osnovne postavke Programa
· Djeca ove dobi uče i razvijaju međuljudske odnose- treba ih poučavati, a ne „samo“ kuditi
· Usmjereni smo prvenstveno na odgovornost učenika za vlastito ponašanje i njegovu promjenu, a ne na kazne i etiketiranje
· Ljudski je pogriješiti, možeš li/ znaš li pogrešku ispraviti?
· Svi smo zaduženi za njegovanje zajedničkih vrijednosti- svi reagiramo na nasilje (učitelji, učenici, roditelji, lokalna zajednica- svatko na svoj način)
Kako prepoznati da dijete trpi nasilje
· razdražljivo je, nemirno, povlači se
· postaje bezvoljno
· izgubi apetit ili teško zaspe i budi se noću
· čeka da dođe kući da bi otišlo na zahod
· dolazi kući s poderanom odjećom i ogrebotinama, skriva kako se to dogodilo
· „nestaju“ mu stvari ili su potrgane
· traži dodatan novac za školu, veći džeparac (a može u nevolji početi i krasti)
· gubi interes za školu, uspjeh oslabi
· bira neki „nelogičan“ put do škole
· odbija ići u školu, boli ga trbuh, glava
· čini se usamljeno, ima malo prijatelja, opravdava to govoreći da su svi „glupi“ i da mu nije stalo do druge djece
Kako prepoznati dijete sklono zlostavljanju
· ima jaku potrebu podčinjavati druge u igri (prijatelje, braću i sestre)
· često je uporno te prijeti i ucjenjuje dok ne istjera stvari po svojem
· hvali se svojom nadmoći (stvarnom ili zamišljenom) nad drugom djecom
· temperamentno je, impulzivno, lako se razljuti; teško se nosi s frustracijama, teško poštuje pravila
· ne govori uvijek istinu, dovija se i manipulira
·sklono je neslaganju, prosvjedovanju, bunjenju, dokazivanju, ponaša se obranaški i ponekad agresivno
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |