Održan integrirani dan o životu i djelu Ivane Brlić-Mažuranić
Autor: Katarina Klasnić, 11. 6. 2014.
3. lipnja ove godine učenici su učili na drugačiji način – nastava nije bila klasična, nego se radilo po modelu integriranoga dana, a tema je bio život i rad naše velike spisateljice Ivane Brlić-Mažuranić. Više fotografija u galeriji.
Integrirani dan o životu i djelu Ivane Brlić-Mažuranić
Početkom školske godine dogovorili smo se i upisali u Kurikulum škole da ćemo imati integrirani dan o životu i djelu I. Brlić-Mažuranić. Velika je spisateljica rođena 18. travnja 1874, ove je godine 140. obljetnica njezina rođenja i nju smo planirali obilježiti. Kako je dan njezina rođenja ove godine bio u tjednu proljetnih praznika, sve što smo planirali malo smo pomaknuli i to realizirali 3.6. 2014. godine.
Tom su danu prethodili mnogobrojne raznovrsne aktivnosti tijekom drugoga polugodišta: učenici su na satima izvannastavnih aktivnosti uvježbavali igrokaze, izrađivali prezentacije te pripremali kviz, a nastavnici su osmišljavali sate za planirani dan. Mame su pomagale u izradi maski i kostima.
Projekt je osmislila i najviše mu pridonijela učiteljica hrvatskog jezika Snježana Klarić. I učiteljice istoga predmeta Slavenka Komljenović i Tomislava Albertović te drugi članovi nastavničkoga kolektiva sudjelovali su u uspješnoj realizaciji.
Najprije su se aktivnosti odvijale u učionicama, raspored sati bio je ponešto izmijenjen, prilagođen predviđenim aktivnostima. Poslije nastave održana je priredba, a potom kviz znanja o životu i djelima Ivane Brlić-Mažuranić.
Učenici nižih razreda imali su nastavu prije podne. Njihove su učiteljice osmislile veoma zanimljive nastavne sate.
Učenici prvoga razreda na satu hrvatskoga jezika slušali su priču o šegrtu Hlapiću, skraćenu i prilagođenu njihovu uzrastu te potom o njoj razgovarali. Na satu likovne kulture izrađivali su od plastelina likove iz te priče, a potom, na matematici, uz njih računali.
Zanimljivo je bilo i u učionicama drugoga razreda. Najprije se razgovaralo o likovima iz dječjega romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića na temelju ulomka koji su đaci čitali. Iza toga su učenici od tkanine na papiru izrađivali likove iz te bajke i odijevali ih u odjeću njihova vremena.
Učenici trećega razreda, koji su već od prije poznavali Ivanine bajke, trebali su odjenuti papirnate lutke, likove iz njih, u pripremljenu odjeću. Radili su dramatizacije, razvrstavali pojmove iz bajki uz odgovarajuće naslove, a potom od plastelina izrađivali neke detalje kao što su Hlapićeve čizme, Bundaš, Amadeus…U osmosmjerkama su pronalazili likove i pojmove iz bajki.
„Četvrtaši“ su čitali i analizirali bajku Bratac Jaglenac i sestrica Rutvica.
Svi su učenici viših razreda došli u školu u 13 sati. Po učionicama su se izmjenjivale različite aktivnosti: peti razred radio je na blok-satu matematike računske zadatke koji su se temeljili na godinama u pričama i broju stranica tih priča i prikazivao ih pomoću rimskih brojeva, a na satu hrvatskoga jezika uvježbavali su scensku igru Regoč te dramatizirali ulomak iz priče Kako je Potjeh tražio istinu. 6.c razred radio je lutkarsku igru Žabe traže kralja, a 6.a uvježbavao igrokaz Sunce djever i Neva Nevičica te dorađivao plesnu koreografiju za Pjesmu Bjesova. Učenici 6.b razreda izrađivali su slikovnice s temama iz priča Ivane Brlić-Mažuranić. Iza toga su oni učenici 6. razreda koji uče engleski dramatizirali ulomak iz bajke Šuma Striborova i radili strip na istu temu,a isto to su na satu njemačkoga jezika radili oni učenici koji uče njemački. Učenici 7.a razreda radili su prezentacije o životu I. Brlić-Mažuranić, a oni iz 7.b izveli su igrokaz Šuma Striborova. 8. je razred izrađivao obiteljsko stablo spisateljice i uvježbavao scensku igru Žabe traže kralja te pripremao kviz. Učenica 8.a razreda Josipa Jurković uvježbavala je monolog Moj život (I. Brlić-Mažuranić), te ga poslije , na priredbi, odjevena u kostim spisateljice, gledateljima govorila.
Iza navedenih nastavnih aktivnosti , u 16.30 sati, na priredbi koju su sa zanimanjem pratili učenici viših razreda i mnogobrojni roditelji, prikazano je sve što su učenici uvježbali toga dana, ali i tijekom prethodnih nekoliko tjedana.
Pedagoginja
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |