preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivane Brlić-Mažuranić Rokovci-Andrijaševci

 > Naslovnica
Vijesti

International Friendship

Autor: Ines Komljenović, 13. 6. 2024.

Sudjelovanjem u eTwinning projektu „International friendship”, učenici viših razreda, pod vodstvom učiteljice Anice Imrek, sudjelovali su u međunarodnom projektu zajedno s partnerima iz Turske, Italije, Poljske, Francuske, Češke, Srbije i Njemačke.

Učenici u projektu imaju između 11 i 15 godina. Cilj projekta je da se učenici međusobno upoznaju i postanu prijatelji. Da bi do ovog cilja došli prvo su se dopisivali na tradicionalan način, putem pisama zemaljskom poštom. Zatim su nestrpljivo čekali poštu i pisma njihovih novih prijatelja. Za Božić su razmijenili elektronske čestitke, a u svibnju su razmijenili e-mailove. Ali najveću čar imao je osobni kontakt i pravo upoznavanje licem u lice. Prvo su nam u goste došli partneri iz Češke, a zatim i iz Srbije i Turske. Nažalost, zbog nedostatka financijskih sredstava naši učenici ove godine nisu nikuda putovali.

Službeni jezik za komunikaciju bio je engleski jezik, ali to nam nije bio problem. S lakoćom prebrodili smo sve prepreke i unaprijedili svoje znanje engleskog jezika. A kada nam je bilo teško koristili smo se mimikom i raznim gestikulacijama, i što je najvažnije uspjeli smo se međusobno sporazumjeti.

Ovaj projekt omogućio je i učenicima i učiteljima upoznavanje prijatelja izvan granica, prijateljstvo neopterećeno ne samo prostornim granicama već i kulturnim, nacionalnim, društvenim… Ovaj projekt pomaže nam da steknemo ono što nam je zaista važno – prijatelje za cijeli život.

Učenici u ovom projektu razvijali su razne vještine.

Socijalne vještine: suradnički rad s učenicima drugih škola.

ICT vještine: korištenje digitalnih suradničkih internetskih alata.

Jezične vještine: komunikacija na engleskom i na materinjem jeziku i uvažavanje raznolikosti jezika u Europi.

Istraživačke vještine: prikupljanje, procjena i korištenje informacija, multidisciplinarni pristup.

Razvijali su kritičko mišljenje i rješavanje problema.

Poboljšali samopouzdanje kako bi mogli prezentirati zadatke kolegama iz razreda ili partnerima.

Na samom početku, učenici su napravili svoje avatare kako bi se predstavili jedni drugima.

Za početak željeli smo vidjeti koliko učenici poznaju povijest, običaje i kulture drugih zemalja te smo za učenike pripremili anketu. Svaki je učitelj osmislio desetak pitanja o svojoj zemlji. Koliko je anketa u njima izazvala znatiželju, toliko su rezultati ankete oduševili nas učitelje i učvrstili vjeru u projekt. U kontekstu projekta, naši su učenici engleski jezik pretvoriti u sredstvo komunikacije, te su naučili neke do sada nepoznate informacije o novim zemljama i novim kulturama.

Zatim su učenici pisali pisma i nestrpljivo čekali poštu. Svako novo pismo bilo je drugačije od prethodnoga i u učenicima je izazivalo sve veću želju „jedva čekam da se stvarno upoznamo“.

Najljepši dio bio je dočekati naše goste, primiti ih srdačno u našu školu, u naše domove, sprijateljiti se i družiti se s njima. Naši učenici bili su oduševljeni Česima, tako su se brzo i lako sprijateljili, bez obzira na boravak u školi i razne aktivnosti kojima su ih obasipale učiteljice. Ali isto tako, učenici su se odlično snašli s gostima iz Srbije, ponajprije zbog jezika, ali i vrlo slične kulture i životnih navika. Nisu imali teškoća niti s Turcima, ali su se sada jako dobro upoznali i s njihovom kulturom i vjerom, koje su dosta drugačije od naših. Svejedno, ni to nije bila prepreka da postanu prijatelji.

Na samome kraju svaka škola napravila je video u kojem se predstavlja. Nakon što su učenici odgledali sve videe odigrali su kahoot kviz kako bismo otkrili koliko su učenici naučili jedni o drugima kroz ovaj projekt.

Kada smo završili sve projektne aktivnosti napravili smo evaluaciju projekta.

Ovim projektom htjeli smo da učenici steknu prijatelje izvan granica svoje zemlje.

Koristili smo se nekim poznatim i nekim novim web alatima što će doprinijeti poboljšanju naših informatičkih vještina. Najveći izazov bila je komunikacija s partnerima na engleskom jeziku, ali i to je sa svakim novim projektom sve lakše. Nadamo se da ćemo sljedeće školske godine savladati i posljednju prepreku koja nam je ostala, a to je da i mi otputujemo izvan granica lijepe naše Hrvatske.

Anica Imrek, učiteljica matematike

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

e-Dnevnik

 

e-Upisi

skole.hr

 

HRVATSKA UDRUGA UČENIČKOG ZADRUGARSTVA

 

LEKTIRA

CMS za škole logo
Osnovna škola Ivane Brlić-Mažuranić Rokovci-Andrijaševci / Školska 1, HR-32271 Andrijaševci / os-ibmazuranic-rokovci-andrijasevci.skole.hr / ured@os-ibmazuranic-rokovci-andrijasevci.skole.hr
preskoči na navigaciju