Učenici viših razreda naše škole, pod vodstvom učiteljice Anice Imrek, imali su jedinstvenu priliku sudjelovati u međunarodnom eTwinning projektu „International Friendship ’24-25“, zajedno s vršnjacima iz Turske, Srbije, Rumunjske, Italije, Grčke, Poljske, Španjolske, Češke, Njemačke, Sjeverne Makedonije, Francuske, Mađarske i Moldavije.
Projekt je okupio učenike u dobi od 11 do 15 godina, a glavni su ciljevi bili: upoznavanje novih prijatelja, razmjena kulturne baštine i razvijanje komunikacijskih vještina na engleskom jeziku. Put do tih ciljeva bio je poseban – počeo je tradicionalnom razmjenom pisama poštom, što je kod učenika izazvalo veliko uzbuđenje i nestrpljivo iščekivanje svake nove pošiljke. No najveća vrijednost bila je u osobnom susretu licem u lice – naši su učenici ugostili partnere iz Poljske, a zauzvrat posjetili vršnjake u Češkoj.
Iako je službeni jezik projekta bio engleski, komunikacija nikome nije predstavljala nepremostivu prepreku. Uz trud, osmijeh, mimiku i gestikulaciju, učenici su se uspješno sporazumijevali, a pri tome su obogatili svoje znanje jezika i stekli samopouzdanje. Na taj su način otkrili kako prijateljstvo ne poznaje granice – ni prostorne, ni kulturne, ni društvene. Upravo ta iskustva učinila su projekt posebno vrijednim jer su učenici shvatili da je najveće bogatstvo imati prijatelje iz različitih dijelova Europe.
Kroz projekt su razvijali brojne vještine:
- socijalne – suradnički rad s vršnjacima iz drugih zemalja
- IKT vještine – upotreba različitih digitalnih alata za suradnju
- jezične – komunikacija na engleskom i materinjem jeziku, uz uvažavanje jezične raznolikosti u Europi
- istraživačke – prikupljanje i korištenje informacija te multidisciplinarni pristup
- kritičko mišljenje i rješavanje problema – aktivno uključivanje u zadatke i donošenje odluka
- prezentacijske vještine – predstavljanje svojih uradaka pred razredom i partnerima
Sam projekt započeo je izradom avatara kojima su se učenici predstavili jedni drugima. Uslijedila je zanimljiva anketa o povijesti, običajima i kulturi partnerskih zemalja – svaka je zemlja osmislila deset pitanja, a odgovori učenika pokazali su veliku znatiželju i želju za učenjem o različitim kulturama.
Poseban doživljaj bila je razmjena pisama. Svako novo pismo donosilo je uzbuđenje i osjećaj povezanosti: „Jedva čekam da se stvarno upoznamo!“ – rečenica koja se najčešće mogla čuti među učenicima. Vrhunac svega bio je dolazak poljskih učenika u našu školu. Naši su ih učenici dočekali otvorena srca, pokazali im školu, grad i svoje domove te s njima proveli nezaboravne trenutke. Iako su rasporedi bili ispunjeni raznim aktivnostima, prijateljstva su se rodila brzo i prirodno, potvrđujući da je dječja iskrenost i želja za druženjem univerzalna.
Po završetku svih aktivnosti provedena je evaluacija kojom smo analizirali naučeno i stečena iskustva. Projekt je pokazao koliko su vrijedni kontakti i prijateljstva stvorena izvan granica naše zemlje, a ujedno je obogatio naše znanje i vještine.
Korištenje poznatih i novih web alata dodatno je unaprijedilo naše informatičke sposobnosti, a komunikacija na engleskom jeziku, iako izazovna, s vremenom je postajala sve lakša i prirodnija. Učenici su otkrili da jezik nije prepreka kada postoji volja za razumijevanjem i prijateljstvom.
Naša najveća želja je da se idućih godina otvore još veće mogućnosti za mobilnosti – kako bismo i mi mogli krenuti izvan granica Hrvatske i iz prve ruke upoznati različite zemlje i kulture. Jer, ono što ovaj projekt uistinu donosi, jesu prijateljstva za cijeli život – najveće bogatstvo koje učenici mogu ponijeti iz školskih klupa.


Anica Imrek, učiteljica matematike