Na početku nove školske godine dobili smo dobre vijesti, stiglo je priznanje za rad učenika naše škole i njihove učiteljice. Međunarodni eTwinning projekti koje smo proveli prošle školske godine u našoj školi dobili su priznanje koje dodjeljuje Nacionalna služba za podršku (NSS). Učenici i njihova učiteljica matematike Anica Imrek nagrađeni su Nacionalnom oznakom kvalitete za svoj rad na projektima „International Friendship.Secondary.2“, „Djevojčice u STEM-u 2023./2024.“ i „Cyberbullying – crime or normalized online violence“.
To znači da su njihov rad i suradnja s partnerima zadovoljili kriterije Okvira oznake kvalitete i dobili visoku ocjenu. Kao rezultat tog rada dobili su potvrde koje to potvrđuju i njihovi projekti biti će predstavljeni u posebnom dijelu na Europskoj školskoj obrazovnoj platformi.
Tim zadužen za ocjenjivanje eTwinning projekata utvrdio je kako je u provedbi projekta „International Friendship.Secondary.2“ uključeno niz zanimljivih aktivnosti s učenicima, čak i fizički studijski posjeti našoj školi. Učenici su bili vrlo aktivni, radovali su se svakom novom pismu, ali ipak najviše gostima koji su im došli u posjet. Održani su online sastanci koji su učenicima omogućili razvoj prezentacijskih vještina. Korišteni su različiti digitalni alati. Ali ono najvažnije je što su učenici stekli nove prijatelje.
Obrazovni ciljevi projekta „Cyberbullying – crime or normalized online violence“ implementirani su u kurikulum škole. Učitelji su koristili različite kreativne pedagoške metode, a učenici su bili aktivni sudionici u procesu učenja. Rezultati projekta prezentirani su multidisciplinarno i to od samih učenika. Učenici su kroz projekt razvijali suradničke kompetencije. Korišteni digitalni alati prikladni su za dob i jednostavni za korištenje. Ova tema vrlo je aktualna za današnje generacije koje sve više vremena provode online.
Projekt „Djevojčice u STEM-u 2023./2024.“ provodi se već dvije godine i naša škola bila je uključena i prošle, kao i ove školske godine. Projekt je namijenjen učenicama sedmih i osmih razreda koje rade ekipno, po dvije djevojčice svakog razreda. Dio projekta su i dva ekipna natjecanja: Djevojčice u STEM-u i Djevojčice u informatici. Pojam STEM dolazi iz engleskog jezika, to je akronim načinjen od početnih slova područja koje pokriva: Science, Technology, Engineering i Mathematics. Prijevod na hrvatski jezik ne postoji jer teško je obuhvatiti sve discipline koje obuhvaća budući da je sam pojam vezan za američki obrazovni sustav. Ako bi trebali pojednostaviti: STEM predstavlja spoj matematike, kemije, fizike, biologije, inženjerstva, informatike, tehnike, odnosno sve što ima neke veze s prirodoslovnim i tehničkim znanostima. Projekt je nizom aktivnosti potaknuo kreativno razmišljanje, razvijanje kritičkoga mišljenja i usvajanje vještine rješavanja problema.
Veselimo se i budućim eTwinning suradnjama, a nadamo se da će neke od njih donijeti još pokoju potvrdu s kojom ćemo se moći s ponosom pohvaliti.
Anica Imrek, prof.