2014-11-28 12:11:41

.

UNICEF-ov program Stop nasilju među djecom- Za sigurno i poticajno okruženje u školama

 

U nastavku možete pročitati najvažnije korake iz UNICEF-ovog Programa usmjerene na stvaranje sigurnog i poticajnog okruženja u školama.

      Osnovne postavke Programa

· Djeca ove dobi uče i razvijaju međuljudske odnose- treba ih poučavati, a ne „samo“ kuditi

· Usmjereni smo prvenstveno na odgovornost učenika za vlastito ponašanje i njegovu promjenu, a ne na kazne i etiketiranje

· Ljudski je pogriješiti, možeš li/ znaš li pogrešku ispraviti?

· Svi smo zaduženi za njegovanje zajedničkih vrijednosti- svi reagiramo na nasilje (učitelji, učenici, roditelji, lokalna zajednica- svatko na svoj način)

Kako prepoznati da dijete trpi nasilje

· razdražljivo je, nemirno, povlači se

· postaje bezvoljno

· izgubi apetit ili teško zaspe i budi se noću

· čeka da dođe kući da bi otišlo na zahod

· dolazi kući s poderanom odjećom i ogrebotinama, skriva kako se to dogodilo

· „nestaju“ mu stvari ili su potrgane

· traži dodatan novac za školu, veći džeparac (a može u nevolji početi i krasti)

· gubi interes za školu, uspjeh oslabi

· bira neki „nelogičan“ put do škole

· odbija ići u školu, boli ga trbuh, glava

· čini se usamljeno, ima malo prijatelja, opravdava to govoreći da su svi „glupi“ i da mu nije stalo do druge djece

Kako prepoznati dijete sklono zlostavljanju

· ima jaku potrebu podčinjavati druge u igri (prijatelje, braću i sestre)

· često je uporno te prijeti i ucjenjuje dok ne istjera stvari po svojem

· hvali se svojom nadmoći (stvarnom ili zamišljenom) nad drugom djecom

· temperamentno je, impulzivno, lako se razljuti; teško se nosi s frustracijama, teško poštuje pravila

· ne govori uvijek istinu, dovija se i manipulira

·sklono je neslaganju, prosvjedovanju, bunjenju, dokazivanju, ponaša se obranaški i ponekad agresivno


Osnovna škola Ivane Brlić Mažuranić Rokovci-Andrijaševci