2014-11-28 12:11:41 . UNICEF-ov program Stop nasilju među djecom- Za sigurno i poticajno okruženje u školama
U nastavku možete pročitati najvažnije korake iz UNICEF-ovog Programa usmjerene na stvaranje sigurnog i poticajnog okruženja u školama. Osnovne postavke Programa· Djeca ove dobi uče i razvijaju međuljudske odnose- treba ih poučavati, a ne „samo“ kuditi · Usmjereni smo prvenstveno na odgovornost učenika za vlastito ponašanje i njegovu promjenu, a ne na kazne i etiketiranje · Ljudski je pogriješiti, možeš li/ znaš li pogrešku ispraviti? · Svi smo zaduženi za njegovanje zajedničkih vrijednosti- svi reagiramo na nasilje (učitelji, učenici, roditelji, lokalna zajednica- svatko na svoj način) Kako prepoznati da dijete trpi nasilje· razdražljivo je, nemirno, povlači se · postaje bezvoljno · izgubi apetit ili teško zaspe i budi se noću · čeka da dođe kući da bi otišlo na zahod · dolazi kući s poderanom odjećom i ogrebotinama, skriva kako se to dogodilo · „nestaju“ mu stvari ili su potrgane · traži dodatan novac za školu, veći džeparac (a može u nevolji početi i krasti) · gubi interes za školu, uspjeh oslabi · bira neki „nelogičan“ put do škole · odbija ići u školu, boli ga trbuh, glava · čini se usamljeno, ima malo prijatelja, opravdava to govoreći da su svi „glupi“ i da mu nije stalo do druge djece Kako prepoznati dijete sklono zlostavljanju· ima jaku potrebu podčinjavati druge u igri (prijatelje, braću i sestre) · često je uporno te prijeti i ucjenjuje dok ne istjera stvari po svojem · hvali se svojom nadmoći (stvarnom ili zamišljenom) nad drugom djecom · temperamentno je, impulzivno, lako se razljuti; teško se nosi s frustracijama, teško poštuje pravila · ne govori uvijek istinu, dovija se i manipulira ·sklono je neslaganju, prosvjedovanju, bunjenju, dokazivanju, ponaša se obranaški i ponekad agresivno |
Osnovna škola Ivane Brlić Mažuranić Rokovci-Andrijaševci |